21 Ιανουαρίου 2010

LUDENSZINE our MAGAZINE


αύριοοο

ζωντανό, ανοιχτό και με εκπλήξεις

το πρώτο LUDENSZINE του 2010

με την Ιωάννα Λευκαδίτη

LUDENSZINE our MAGAZINE

προφορικό περιοδικό για συγγραφείς και βιβλία, βιβλία και καλλιτέχνες, καλλιτέχνες και εκδότες, εκδόσεις και ιδέες, ιστορίες, ήρωες, αντιήρωες, σκίτσα, μουσικές, εγκαταστάσεις, προβολές κ.ά

παρασκευή 22 Ιανουαρίου στις 7μμ

επειδή οι καινούργιες καταστάσεις

είναι για να τις ζήσουμε στα LUDENS LABS

διδότου 34 - 2110108404

18 Ιανουαρίου 2010

ΤΖΑΜΠΑ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ


ΦΡΕΣΚΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ 2010
ΦΡΕΣΚΙΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ, ΝΟΥΒΕΛΑ, ΔΙΗΓΗΜΑ δουλεύοντας πάνω στο δικό μας μυθιστορηματικό γρίφο ενώ ταυτόχρονα σκαλίζουμε κλασσικά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ελπίζουμε να καταλήξουμε με ένα παιδεμένο χειρόγραφο και με αρκετές παρατηρήσεις για την περιπέτεια της γραφής η οποία, αντίθετα με ό,τι κυκλοφορεί, δεν νομίζουμε πως είναι ανοιχτή σε όλους.

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΣΙΝΕΜΑ αν οι θεατές αξίζουμε περισσότερα από το δεν-έχω-ιδέα-για-το-πως-γίνεται-το-σινεμά, μαθαίνουμε σινεμά από εκείνους που το γνωρίζουν.

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ SPROXIMO δώδεκα μέρες σεναριακής ωορρηξίας

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΕΧΝΕΣ ΓΙΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ παιδιά 5 μέχρι 12 χρόνων, σώζουν υλικά από τα σκουπίδια για να κατασκευάσουν τη μακέτα της πόλης στην οποία εύχονται να ζήσουν.

ΛΕΣΧΕΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ μηνιαίες συγκριτικές αναγνώσεις για δρομείς μακρινών αποστάσεων παρέα με ειδικούς καλεσμένους, ως αντίδοτο στις καθημερινές τοξίνες.

ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΓΙΑ ΞΕΝΟΥΣ αφού είναι κοινό μυστικό πως ο καλύτερος τρόπος να μάθουμε μια γλώσσα είναι το να κάνουμε μια σχέση, χτίζουμε τη σχέση με την ελληνική γλώσσα.

LUDENSZINE OUR MAGAZINE προφορικό, μηνιαίο, ανοιχτό περιοδικό για συγγραφείς και βιβλία, βιβλία και καλλιτέχνες, καλλιτέχνες και εκδότες, εκδόσεις και ιδέες, ιστορίες, ήρωες, αντιήρωες, σκίτσα, μουσικές, εγκαταστάσεις, προβολές κ.ά.

ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΕΜΠΝΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ZIG ZAG ΤΥΠΟΥΣ, με τα παλιά μας ρούχα και κάτι ακόμα, φτιάχνουμε κάτι καινούργιο.

ΣΑΒΒΑΤΟ 23 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 11ΠΜ - 3ΜΜ
ΤΖΑΜΠΑ ΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ
ΔΙΔΟΤΟΥ 34
LUDENS LABS


13 Ιανουαρίου 2010

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ με τη μέθοδο SPROXIMO


ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΣΕΝΑΡΙΟΥ

με τον Χάρη Μιχαλογιαννάκη και τη μέθοδο SPROXIMO

Μετά από μια μακρά περίοδο βύθισης στην περίπλοκη υπόθεση των σεναριακών κύκλων, ο κύκλος της περιόδου μου αρχίζει πάλι θριαμβευτικά. Παρακαλώ δηλώστε συμμετοχή τώρα κοντά γιατί γνωρίζω δώδεκα μέρες στο επόμενο διάστημα που θα υπάρξει σεναριακή ωορηξία σταθερά ακαριαία άμεσα ανώδυνα.

Χάρης Μιχαλογιαννάκης, Ιαν 2010

ΦΕΒ – ΜΑΙΟΣ 2010

ΔΕΥΤΕΡΕΣ 7ΜΜ-9ΜΜ

ΚΥΚΛΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΣΕΝΑΡΙΟΥ “ΣΤ.ΑΚ.ΑΜ.ΑΝ”

ΧΑΡΗΣ ΜΙΧΑΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗΣ: Σπούδασε κινηματογράφο στη Γαλλία και στην Ελλάδα, εκεί ημιτελώς κι εδώ εντελώς, παρ’ ότι συνηθίζεται το αντίστροφο. Και δεν έμεινε σ’ αυτή την αντιστροφή. Για παράδειγμα, αντί να ξεκινήσει απ’ τη θεωρία για να φτάσει στην πράξη, εκείνος αποφάσισε ν’ αρχίσει απ’ την πράξη. Πράξη Πρώτη: η πτυχιακή του ταινία «Ο επόμενος του προηγούμενου» που πήρε κρατικό βραβείο και συμμετείχε στο 1ο Παγκόσμιο Φεστιβάλ Πτυχιακών Ταινιών στην Πολωνία. Πράξη επόμενη της προηγούμενης: «Το Πολεμικό Εμβατήριο». Τρίτη Πράξη: συμμετοχή σε ταινίες του Σταύρου Τσιώλη και του Χρήστου Βακαλόπουλου ως βοηθός σκηνοθέτη. Με την πολύτιμη πείρα των προηγούμενων προχωρεί στη θεωρία και τη διδάσκει με το πρόγραμμα «Πάμε Σινεμά» σε παιδιά Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων, για να καταλήξει να κάνει τα δικά του παιδιά, που τώρα τον διδάσκουν εκείνα.

10 Ιανουαρίου 2010

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΣΙΝΕΜΑ


Ήθελα αλλά δεν τολμούσα να ονειρευτώ πως μια μέρα θα μπορούσα ίσως εγώ, που δε σπούδασα αλλά μόνο αγάπησα την εικόνα, να μάθω γι αυτήν, να παίξω με αυτήν και ναι, γιατί όχι, να γυρίσω ίσως το δικό μου ντοκιμαντέρ. Ντοκιμαντέρ;;; Ναι! Ντοκιμαντέρ, το δικό μου! Γιατί η ζωή είναι πιο απλή απ ότι μας λένε πως είναι. Τις ανοιξιάτικες Τετάρτες στα LUDENS LABS μπορεί να μοιάζει με ένα όνειρο που τόλμησε να γίνει πλάνα στο μονταζ.

ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΣΙΝΕΜΑ με τον Θόδωρο Μαρσέλλο

ΦΕΒ - ΙΟΥΝ 2010 - ΤΕΤΑΡΤΕΣ 7ΜΜ-9ΜΜ

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

Το ντοκιμαντέρ το συνάντησα για πρώτη φορά, όταν έκανα την κινηματογράφιση των «Σιωπηλών Μηχανών» και της «Ωδής Ελιάς» του Θανάση Ρεντζή. Έκτοτε έγινε το αγαπημένο μου κινηματογραφικό είδος. Δεν είμαι ωστόσο θεωρητικός του ντοκιμαντέρ αλλά κινηματογραφιστής – εκπαιδευτής που χρησιμοποιεί το ντοκιμαντέρ ως μέσω για την εξοικείωση των φοιτητών κινηματογράφου με την κάμερα και την χρήση της ως εκφραστικό μέσο.

Το ντοκιμαντέρ είναι ένα είδος που όλοι μας το έχουμε γνωρίσει κυρίως μέσω της τηλεόρασης, στην οποία έχει προβληθεί περισσότερο η εκπαιδευτική του διάσταση. Υπάρχουν βεβαίως ντοκιμαντερίστες από τα πρώτα χρόνια του κινηματογράφου μέχρι τις μέρες μας (Τζίκα Βερτώφ, Γιόρις Ίβενς, Ζαν Ρούς, Κρις Μαρκερ) που παρουσιάζουν τέτοιες ιδιαιτερότητες ως προς το τρόπο της κινηματογραφικής περιγραφής της πραγματικότητας, που μοιάζει πλέoν άστοχο να οριστεί το ντοιυμαντέρ, ως ένα οπτικοακουστικό είδος, με εκπαιδευτικό ή ενημερωτικό στόχο.

Θα προσεγγίσουμε λοιπόν το ντοκιμαντέρ ως έναν τρόπο γραφής που δεν εξαρτάται απόλυτα από τη φαντασία μας κατά την λήψη, γιατί τα θέματα που φιλμάρουμε, επιδιώκουμε (το καταφέρνουμε άραγε;) να μην έχουν αλλοιωθεί από την παρουσία μας και να είναι κατά το δυνατόν «αληθινά». Έτσι λοιπόν καθώς η πραγματικότητα έχει τη δική της δυναμική, η φαντασία μας συντελεί στην επιλογή των θεμάτων, στον τρόπο που θα τα φιλμάρουμε και στον τρόπο που θα αξιοποιήσουμε τα πλάνα μας στο μοντάζ. Η διαδικασία αυτή ανάλογα με τον στόχο μας μπορεί να δώσει ένα αποτέλεσμα που είτε να υπηρετεί την πραγματικότητα, όπως για παράδειγμα συμβαίνει σε ένα επιστημονικό ντοκυμανταίρ, είτε να έχει απομακρυνθεί τελικά από την πραγματικότητα, αν και χρησιμοποιεί τις εικόνες της ως λέξεις, σε μια εικαστική - μυθοπλαστική γραφή.

Θ. Μ, Ιανουάριος 2009


ΘΟΔΩΡΟΣ ΜΑΡΣΕΛΛΟΣ: Στη Louis Lumière στο Παρίσι σπούδασε φωτογραφία του κινηματογράφου αφήνοντας για χρόνια το Μετσόβιο και την Ελλάδα. Επιστρέφοντας βρήκε μπροστά του και τα δύο, το πρώτο για να το τελειώσει και τη δεύτερη για να εργαστεί στην αρχή σαν βοηθός οπερατέρ, στη συνέχεια σαν οπερατέρ και άλλα, και αργότερα για να διδάξει σε Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης κινηματογράφου και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο. Μεγαλώνοντας επιμένει στις αδυναμίες του που - εκτός από τη Δέσποινα, την Κατερίνα και τον Νικόλα - είναι πάντα το ντοκιμαντέρ, ο μουσικός αυτοσχεδιασμός και οι δημιουργικές τους ομοιότητες.

6 Ιανουαρίου 2010

ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΜΕ ΤΕΧΝΕΣ για ΜΙΚΡΟΥΣ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ

Γύρω από ένα μεγάλο τραπέζι, το δημιουργικό τραπέζι των LUDENS LABS, η Χριστίνα Μαρσέλου θα αγκαλιάσει από το Φεβρουάριο τα παιδιά μας για να τα μάθει παίζοντας Τέχνες για Μικρούς Καλλιτέχνες αρχίζοντας με την καθόλου αυτονόητη τέχνη του εύζειν σε ένα αστικό τοπίο. Ενα τεράστιο μακετόχαρτο θα γίνει η γη της πόλης, ένα μεγάλο κολάζ θα σηματοδοτήσει την πολεοδομία της, ένα μεγάλο μέρος από τα υλικά συσκευασίας που δεν πετάχτηκαν στα σκουπίδια της εβδομάδας θα γίνουν τα Σάββατα “σημεία” στο χάρτη της πόλης και κάπως έτσι ένα σωρό εκπλήξεις θα προκύψουν καθώς θα στρίβουμε στις διασταυρώσεις, θα κυκλώνουμε πλατείες, θα φυτεύουμε πάρκα και θα σχεδιάζουμε ποδηλατόδρομους ώσπου να φτάσουμε στο τελευταίο Σάββατο της μεγάλης Έκπληξης!

ΣΑΒΒΑΤΑ 12ΜΜ-2ΜΜ

ΠΑΙΔΙΑ 5 – 12 ΧΡΟΝΩΝ

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ – ΜΑΪΟΣ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΑΡΣΕΛΟΥ: Γεννήθηκε στη Φινλανδία καταχείμωνο και μεγάλωσε στη ζεστή Αθήνα που την αγαπάει αν και θάθελε να την αλλάξει. Σπούδασε θεατρολογία που της άλλαξε την αντίληψη για την πραγματικότητα και ασχολήθηκε με τις εικαστικές Τέχνες και τη σκηνογραφία προτού την κερδίσει το Θεατρικό παιχνίδι. Αυτό την τράβηξε τα τελευταία χρόνια σε δημιουργικές περιπέτειες σε σχολεία, στο μουσείο Ελληνικής Λαϊκής Τέχνης και αλλού, αφού πολύ της αρέσει να παίζει σαν παιδί με παιδιά κι αφού πιστεύει στη δύναμη της δημιουργικής ικανότητας κάθε ανθρώπου και στη μαγεία της ελεύθερης καλλιτεχνικής έκφρασης των παιδιών, μεγάλων και μικρών.

LUDENS LABS - ΔΙΔΟΤΟΥ 34 - 2110108404 - 6947544423

4 Ιανουαρίου 2010

ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ;

Εκεί προς το τέλος του κάθε κύκλου, ο κύκλος μας για μια βραδιά ανοίγει. Που σημαίνει πως στην προτελευταία μας συνάντηση, η ομάδα ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ; υποδέχεται προσκεκλημένο συγγραφέα και καλεσμένους συνδαιτυμόνες για μια κουβέντα που έχει αφορμή το τελευταίο του βιβλίο, αιτία τη δική μας συγγραφική περιπέτεια και αιτιατό τη γνωριμία μας με κάποιον που βράζει στην εμπειρία της έκδοσης.

ΠΕΜΠΤΗ 14 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ στις 7.30

καλεσμένη μας η Λουκία Δέρβη

ΟΜΠΡΕΛΕΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ, Εκδόσεις Μελάνι, Νοέμβριος 2009.


Όλα τα παραπάνω ακολουθούν την αυστηρή agenda ludens που σημαίνει κρασί, κουλούρι, τυρί και μπλα μπλα μέχρι τελικής πτώσης. Αν ακολουθηθεί και η ludens οδηγία χρήσης -περνάμε κάποια στιγμή μιας προηγούμενης μέρας ή τηλεφωνούμε ή στέλνουμε ένα μέιλ πως μάλλον θάρθουμε - για όλους θα βρεθεί μια θέση στις σκάλες, τους παγκους μας και το πατάρι – λέμε τώρα. Οι πολυθρόνες θα είναι πιασμένες από την ομάδα που χτυπιέται τις Πέμπτες σε λευκά χαρτιά, χωρίς καλεσμένους.

ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ;

ΣΤΟ YouTube http://www.youtube.com/watch?v=VjHXlakTnFY

Συγγραφή Μυθιστόρημα, Νουβέλα, Διήγημα, με τη Βίκυ Θεοδωροπούλου: δουλεύοντας πάνω στο δικό μας μυθιστορηματικό γρίφο ενώ ταυτόχρονα σκαλίζουμε κλασσικά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας, ελπίζουμε να καταλήξουμε με ένα παιδεμένο χειρόγραφο και με αρκετές παρατηρήσεις για την περιπέτεια της γραφής η οποία, αντίθετα με ό,τι κυκλοφορεί, δεν νομίζουμε πως είναι ανοιχτή σε όλους.

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ - ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ

&

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ - ΙΟΥΝΙΟΣ

LUDENS LABS - ΔΙΔΟΤΟΥ 34 - 2110108404 - 6947544423