νάμαστε και για κοπιάστε, 17 Ιουνίου στο Αμφιθέατρο "Ι.Δρακόπουλος" του Πανεπιστημίου Αθηνών, που θα μιλήσουμε γι αυτά που έχετε ζήσει και θα σας δούμε να χαμογελάτε ή γι αυτά που αναρωτιέστε μα πώς να γίνονται ή για τα άλλα - αυτά που δεν φαντάζεστε πως γίνονται δίπλα σας, κι όμως.
ΟΜΙΛΙΑ ΛΟΙΠΟΝ της homo ludens Βίκυς Θεοδωροπούλου στη μία [13.00] με θέμα:
LUDENS LABS - ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ; Η περιπέτεια της γραφής ως ψυχογεωγραφικό παιχνίδι δώδεκα δύωρων αλυσιδωτών κρίκων. Από την προβληματική στο πείραμα και από αυτό στις διαπιστώσεις.
Μία πρωτότυπη πρόταση για εργαστήριο δημιουργικής γραφής βασισμένη κυρίως στη θεωρία του Homo Ludens του Johan Huizinga Ολλανδού ιστορικού και φιλόσοφου[1872-1945], δομήθηκε πριν από τρία χρόνια από τη Βίκυ Θεοδωροπούλου, ιστορικό και βραβευμένη συγγραφέα μυθιστορημάτων, ιστορικών μελετών, ταξιδιωτικών βιβλίων, διηγημάτων κ.ά Έκτοτε δοκιμάζεται σε αυστηρά ολιγομελείς ομάδες συμμετεχόντων. Η εμπειρία είναι εντυπωσιακή και πολύτιμη για την εφαρμογή της θεωρίας του παιχνιδιού - play theory - σε μαθησιακά και δημιουργικά πεδία εφαρμογής. Αυτή θα επιχειρηθεί να παρουσιαστεί, επικεντρώνοντας στο παιχνίδι των ρόλων: ο εμψυχωτής του εργαστηρίου στο ρόλο του επαρκούς αναγνώστη, οι συμμετέχοντες στο ρόλο του επίδοξου συγγραφέα που επιχειρεί να εμψυχώσει μυθιστορηματικούς ήρωες και να αναπαριστήσει μυθοπλαστικές καταστάσεις, με σκοπό να εκφραστεί δημιουργικά αποστασιοποιούμενος από την ημερολογιακή γραφή και έτσι να παρασύρει τον αναγνώστη σε ιστορίες μυθοπλασίας.
ΠΕΜΠΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ "Ι.ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ"
ΗΜΕΡΙΔΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΑΦΗΓΗΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
διιοργάνωση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΜΙΛΙΑ ΛΟΙΠΟΝ της homo ludens Βίκυς Θεοδωροπούλου στη μία [13.00] με θέμα:
LUDENS LABS - ΚΛΕΙΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ή ΑΝΟΙΧΤΟ ΒΙΒΛΙΟ; Η περιπέτεια της γραφής ως ψυχογεωγραφικό παιχνίδι δώδεκα δύωρων αλυσιδωτών κρίκων. Από την προβληματική στο πείραμα και από αυτό στις διαπιστώσεις.
Μία πρωτότυπη πρόταση για εργαστήριο δημιουργικής γραφής βασισμένη κυρίως στη θεωρία του Homo Ludens του Johan Huizinga Ολλανδού ιστορικού και φιλόσοφου[1872-1945], δομήθηκε πριν από τρία χρόνια από τη Βίκυ Θεοδωροπούλου, ιστορικό και βραβευμένη συγγραφέα μυθιστορημάτων, ιστορικών μελετών, ταξιδιωτικών βιβλίων, διηγημάτων κ.ά Έκτοτε δοκιμάζεται σε αυστηρά ολιγομελείς ομάδες συμμετεχόντων. Η εμπειρία είναι εντυπωσιακή και πολύτιμη για την εφαρμογή της θεωρίας του παιχνιδιού - play theory - σε μαθησιακά και δημιουργικά πεδία εφαρμογής. Αυτή θα επιχειρηθεί να παρουσιαστεί, επικεντρώνοντας στο παιχνίδι των ρόλων: ο εμψυχωτής του εργαστηρίου στο ρόλο του επαρκούς αναγνώστη, οι συμμετέχοντες στο ρόλο του επίδοξου συγγραφέα που επιχειρεί να εμψυχώσει μυθιστορηματικούς ήρωες και να αναπαριστήσει μυθοπλαστικές καταστάσεις, με σκοπό να εκφραστεί δημιουργικά αποστασιοποιούμενος από την ημερολογιακή γραφή και έτσι να παρασύρει τον αναγνώστη σε ιστορίες μυθοπλασίας.
ΠΕΜΠΤΗ 17 ΙΟΥΝΙΟΥ 2010
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ "Ι.ΔΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ"
ΗΜΕΡΙΔΑ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ, ΑΦΗΓΗΣΗ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ,
ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ
διιοργάνωση
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΦΗΡΜΟΣΜΕΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΜΕ
ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΜΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ